torek, 24. december 2013

Sladko - slani Božič

Ekola pa je prišel Božični večer. Večerja se kuha, pecivo je na mizi, jelke so postavljene... Jaz pa vam posredujem dva recepta za sladko in slano pecivo - oboje je trenutno še toplo :).

Verjetno ste že slišali za Cake pops, za tiste ki pa ne veste so to biskvitne  lizike. Tokrat sem se jih lotila prvič in kar pogumno z receptom, ki v osnovi ni namenjen takemu pecivu.


Uporabila sem recept, zopet iz Ramine knjižice - za Orehove lunice.

Potrebuješ:
  • 130 g margarine
  • 250 g sladkorja
  • 250 g moke
  • 4 večja jajca (ali 5 manjših)
  • sok in lupina 1 limone
  • 1 pecilni prašek
  • 140 g sesekljanih orehov
  • sladkor v prahu
Priprava biskvita:
Zmešaš rumenjake, sladkor, margarino ter dodaš nastrgano limonino lupino in sok. Nato še moko s pecilnim praškom ter vse skupaj narahlo pomešaš. Stepeš beljake in jih vmešaš v preostalo maso. Maso vliješ v namazan pekač (lahko uporabiš tudi peki papir) in pečeš 12 - 15 min pri 180°C. 

Po originalnem receptu biskvit izrežeš z modelčkom lune in potreseš s sladkorjem v prahu. Preostanek oblikuješ v kroglice, ki jim dodaš malo stopljene čokolade (lahko tudi nutello), stopljene margarine in kokos. Kroglice nato povaljaš v kokosu, mrvicah....

Priprava Cake popsov:
Ohlajen biskvit razdrobiš na manjše delčke in mu postopoma dodajaš vezivo in tekočino. Jaz sem uporabila dobri 2 žlici sira mascarpone, žlico nutelle, žlico ruma in kanček mleka. Masa mora biti ravno prav pocasta in nikakor ne premokra, zato vezivo dodajaš postopoma. Iz mase oblikuješ kroglice v velikosti oreha in jih postaviš v hladilnik - jaz sem jih pustila čez noč, baje je dovolj 30 min. 

Za obliv stopiš čokolado (navadno ali belo), pomočiš palčko (jaz sem uporabila kar špine od kolin :)) vsaj za 1,5 cm v čokolado in previdno natakneš kroglico. Le-to nato v celoti obliješ s čokolado in postaviš v višji kozarec (pazi da je težek kozarec, ker se drugače lahko prevrne). Za konec še povaljaš v mrvicah, kokosu, porišeš.... 


Slan recept pa je od stričeve žene B. za Makedonske rogljičke. Gre pa takole:

Sestavine:
  • 1 kg moke
  • 3 jajca (beljak enega pusti za premaz rogljičkov)
  • 5 dag kvasa
  • 1 kavna skodelica olja
  • 1/4 žličke soli
  • 1/2 l mleka
Mislim, da o pripravi testa ni potrebno zgubljati besed - važno je da dobro vzhaja. Vzhajano testo razdeliš na 6 enakih delov. Vsak del razvaljaš in razdeliš na manjše trikotnike. Moj princip je tak, da razdelim krog na četrtine in potem vsako četrtino še na tretjine, tako da dobim iz enega dela testa cca 12 rogljičkov. Tokrat sem jih napolnila s feta sirom ovitim v pečen pršut. Trik, da sir med pečenjem ne uide je v tem, da ko pričneš zvijati trikotnik vsakič potisneš s prsti ob kocki sira, dokler le-ta ni dokončno prekrita. Rogljičke, tik preden jih daš v pečico, premažeš z razžvrkljanim beljakom in pečeš do zlato rjave barve (10-15 min) pri 180°C. 


Za konec, drage moje bralke in bralci še voščilo:

Naj zvezde na nebu to noč,
imajo magično moč.
Naj nežni utrinki z neba,
utrnejo pot do srca.
Naj se v prepletu nebeškega leta,
z vsakim korakom vse dobro obeta.
Vesel in miren Božič!







2 komentarja:

  1. Vesel Božič tudi tebi in tvojim najdražjim.

    OdgovoriIzbriši
  2. Tole bom pa probala. Podobnih receptov je ogromno ampak rogljičke s sirom feta in pršutom pa še nisem delala. lp

    OdgovoriIzbriši

Hvala za komentar in ker si si vzel-a čas za ogled mojega bloga :).